26 Şubat 2015 Perşembe

Yoksa tekrar mı tetikleniyor?

Yaklaşık 2 ay önce çok iyi olduğumu düşündüğüm bir yazı yazmıştım. Hissel olarak hiç bu kadar iyi hissettiğim olmamıştı. Sporumu yapabiliyorum (çok düzenli olmasa da), sportif aktivitelerde çok yorulmadan bulunabiliyorum, eklemlerimde ağrı yok, burun kanaması şikayetlerim çok az olduğu için açıkcası son 8 yıldır bu kadar uzun süreli iyi hissetmemiştim. Tabi bu iyi hissetmenin ve çok uzun süre düzenli ilaç kullanmanın getirdiği psikoloji ile, ilaçlarımı çok da aksatmaya başlamıştım. (Sanırım iyi hissediyorum derken ilaçlarımı aksattığımı yazmamış olmam da bu hislerimin bir sonucu)

İlaçların aksamasıyla da beraber rutin kontroller aksıyor ve bir süredir dışımdan hissettiğim bu iyi gidişin, iç tarafta nasıl olduğunu kontrol edememiştim. Nihayetinde bir test yaptırdım ve sonuç pek de iyi gelmedi. En son Mabthera ilacının uygulanmasından sonra çok iyiye giden değerlerim hastaneye yatıracak kadar olmasa da yükselmişti, doktorumla acil bir önlem almaya karar verdik ve ilaç tedavisi için ben tekrar Ankara'nın yolunu tuttum..

Değerlerim şöyle geldi;

  • cAnca : 435 
  • Protein Atılımı : 2180 mg/L 
  • Günlük idrarda protein : 5610 mg/gün 
  • Sedimentasyon: 30 mm/S 
  • CRP : 9.10 mg/L 
  • Kreatin : 1.38 mg / dL 
  • Ürik Asit : 7.30 mg/ml 
Hal böyle olunca da doktorum Ayhan Dinç, hızlı bir kortizon tedavisinin yanısıra bir daha Mabthera uygulanmasının iyi olduğuna karar verdi. Bunun için gerekli işlemleri yapıp 3 gün boyunca 1000 mg. kortizon ardından, 1000 Mg Mabthera yapılacak. 15 gün sonra da tekrar Mabthera uygulanacak.

Umarım sonrasında da güzel gelişmeler olur ve sizinle tekrar paylaşırım. Bu kısa yazımdan en büyük çıkarım sanırım düzenli kontrolleri aksatmamak gerekliliğidir. Zor bir hastalık, hayatımız boyunca da kontrol altında tutarsak ancak bir şey yokmuş gibi bir konforla yaşayabiliriz. aksi direnişler gösterince, işler kötüye gidebilir. Önlemi önceden almak çok daha iyi olur.


**NOT: Bir güzel haber ile bitirmek istiyorum yazımı; Mabthera için eskiden Sağlık Bakanlığının ilaç dairesinden endikasyon dışı ilaç uygulaması izni alınması gerekiyordu. Her zaman verilmiyordu bu izin, verildiği zamanda da 1 ay sürebiliyordu. O yüzden çok zahmetli bir ilaçtı (Pahalı olmasından dolayı parayla da almak zorlayabilirdi.) Şimdi 1 ay önce ilaç ile ilgili bir mevzuat değişikliği olmuş. sanıyorum ben ve benim gibi diğer wegener hastalarında dabu tarz başvurular gelip de, sonuçlardaki iyileşmeyi raporlayınca bakanlık, bu ilacı Wegener hastalarında da geri ödeme içerisine almışlar. O yüzden artık raporunuzda teşhis Wegener ise, raporunuz ile, eczaneden ilacı temin edip uygulamasını da hastanede yaptırabiliyorsunuz. Bu güzel haberi de paylaşmış olayım. Sağlıklı günler dilerim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder