21 Kasım 2007 Çarşamba

Artık Hastenedeyim

21 Kasım akşamı hastanedeydim. Tedavi aynı gece başlamıştı. Çok yoğun ve stresli bir tedavi dönemiydi. Hastaneye yattığım gün hemen tanı konmamıştı bir dizi tetkiklerden sonra konulacaktı ama şüphelenilen hastalık Wegener idi.

Gece aldığım ilaçlardan ve uykusuz bir geceden sonra erkenden önce akciğerlerimden biyopsi yapıldı. Sonra bir takım nefes testleri. Röntgenler. Böbrek ultrasonu ve MR testlerinden sonra çok yorgun düşmüştüm. Tuzsuz yemek diyeti çoktan başlamıştı.
Böbrek ultrasonu sonrasında böbreklerimde bir takım hasar farkedilmişti. Üst solunumda da sorunlar olduğunu söylemişti doktorlar. Akşam üstü olduğunca odamda sevdiklerim vardı. Bana kıyafet ve bir takım ihtiyaçlarımı getirmişlerdi. Hatta notebook'um ve satranç takımı bile vardı. Sanırım kimse hastalığımın ne kadar ağır olduğunu veya olabileceğini bilmiyordu. Ben hep 5-6 günden çıkarım diye düşünüyordum. Yüreğim heyecanla hemen geçecek sanıyordum ama doktordan bir türlü ilaçlar oldu lafını duymamıştım.

Ertesi sabah sol gözümde neredeyse hiç beyazlık görünmeyecek kadar bir kırmızılık olduğunu gördük. Hemen göz bölümüne moayeneye indim. Sol gözümde kanama vardı ve gözüm kıpkırmızı olmuştu. İlaçlarımda değişiklikler yapıldı. Yanlış hatırlamıyorsam 80 mg prednol, aç karnına bir mide ilacı olan lansor ve endoksan tedavisi görmeye başlamıştım. Hiç alışkın olmadığım kadar yorgun ve bitkindim. Eklem ağrılarım azalmaya başlamıştı. Vücudumda en yakın gözlemlediğim etkisi eklem ağrısı olduğu için, bu kadar tersliğe rağmen iyileştiğimi düşünüyordum çünkü eklem ağrılarım azalıyordu.

Her akşam doktorlarım geliyor durumum hakkında bilgi alıyorlardı. Artık kesin olarak tanı konmuştu. Wegener hastası olduğum dosyama yazılmıştı. Belki biraz geç ve şans eseri bulunan doktorum Ayhan Dinç sayesinde artık kendimi çok daha güvende hissediyordum.

2 yorum:

  1. Merhaba ben 2009 yılının şubat ayında öksürük ve çürük kahve rengi balgam tükürmem ile birlikte doktora gittim ağır zatürre teşhisi ile 15 gün hasyaneye yatırıldım ve zatürre tedavisi gördüm aradan geçen 3 ay gibi bir sürede durumum daha kötüye gitti ellerim ayaklarım tutmamaya başladı doktorumu değiştirerek iyi bir Romotoloji profesörüne gittim Gürbüz bey zatürre olmadığımı düşünerek beni göğüs profösörüne yönlendirdi yeniden çekilen tomografi kan tetkikleri ve ilk kez yapılan Bronkoskopi sonucu Akciğerlerimde sızıntı şeklinde kanama görülüp hastaneye yatırıldım yapılan Anka testinde p ankam ve c ankam pozitif çıktı hemen böbrek biyopsisi yapıldı ve ogün 750 mg lık endoksan ve 1000 mg lık kortizon tedavisine başlandı dört gün boyunca hergün 1000 mg damar yolundan kortizon verildi ve 21 gün ara ile 16 kür endoksan tedavisi gördüm sonra methotrexate teva 2,5 mg, prednol ve folbiol ile tedavi sürecim devam etti hastalığımda birdaha alevlenme olmadı en son olarak methotrexate yi hafta sonu sabah 2 akşam 2 olarak almaya devam ediyorum prednolü doktorum kesti kemik erimemden dolayı haftada 4 günde folbiol içiyorum şimdi omuzlarımda sorun yaşıyorum ve doktorlar protez diyor hayat kalitem düştü kortizon sebebiyle 120 kg kadar çıktım şu an 92 kiloyum ve inanılmaz kemik ağrılarım var ve artık yaşamaktan bıktım. DOKTORUM PROF: KENAN AKSU ona çok inanıyor ve güveniyorum ve sonsuz Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Havva Hanım,

      Çok çok geçmiş olsun. Benzer süreçleri ben de yaşadım sizi çok iyi anlıyorum. Tedavi için kullanılan ilaçlar Wegener'i durduruyor ama işte uzu vadede malesef böyle yan etkileri oluyor. Umarım bir an önce toparlar ve bu ağrılarınızdan da kurtulursunuz. İrtibatta kalmak umuduyla, tekrar geçmiş olsun..

      Sil